środa, 15 lutego 2012

Pasta jajeczna

Mimo olbrzymiej śnieżycy za oknem zapachniało mi wiosną. Pyszny zielony szczypiorek z kuchennej hodowli parapetowej zdecydowanie sprawił, że zachciało mi się cokolwiek dziś zrobić.

Oczywiście ów szczypiorek poza jajkami jest jednym z głównych składników pasty jajecznej. Bez niego ja sobie nie wyobrażam porządnej pasty.

Sama pasta jest bajecznie prosta w wykonaniu i jaka pyszna! 


Pasta jajeczna

Składniki:

2 ugotowane jaja
1 łyżka majonezu
szczypiorek w ilości dowolnej 
sól
pieprz

Jak przygotować?

Ugotować jajka najlepiej na pół twardo - wtedy żółtko będzie łatwiej rozdrobnić. Obrać je ze skorupki i w miseczce dokładnie je rozdrobnić. Dodać łyżkę majonezu, sól i pieprz do smaku a następnie wszystko wymieszać na jednolitą pastę. Ja dodaję szczypiorek do pasty i mieszam ale można użyć go tylko do posypania pasty już na chlebie. Składniki starczają na 3-4 kromki chleba. 




Przepis bierze udział w akcji Festiwal Śniadaniowy:

3 komentarze:

  1. Moje ulubione kanapkowe "smarowidło". Pasta jajeczna sprawdza się zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam, mniam ;]
    lubię takie mazidełka do chlebka.

    OdpowiedzUsuń
  3. to fakt zawsze pyszne i dobre :)

    OdpowiedzUsuń