poniedziałek, 20 lutego 2012

Kurczak w sosie pomidorowym z groszkiem

Uff po całych tych zawirowaniach z niemożliwością jedzenia czego się chce okazało się, że mojej latorośli nie przeszkadza nic co zje mamusia :) I teraz nadszedł czas na nowe eksperymenty kuchenne.

Pod choinkę Mikołaj przyniósł mi wyczekany garnek nadający się do gotowania na kuchence indukcyjnej i do piekarnika. I jest super! To jeden z tych GARNKÓW NEOFLAM z serii Venn ale w wersji nie ośmiokątnej a owalnej.

W weekend z racji tego, że mąż miał dyżur przy małym ja zamknęłam się w kuchni i gotowałam. I powstał na podstawie przepisu z Programu Buddy'ego Valastro pyszny kurczak. A najfajniejsze jest w nim to, że szybko się robi i mało brudzi - wszystko w jednym garnku. Polecam.



Kurczak w sosie pomidorowym z groszkiem


Składniki:
oliwa z oliwek
1 1/2 łyżeczki soli
mielony czarny pieprz
1 cebula , pokrojona w plastry - ja dałam 2 cebule
4 duże ząbki czosnku , pokrojone w cienkie plasterki
1 łyżeczka przyprawy włoskiej lub zioła typu bazylia, oregano itp.
1 szklanka tłustego bulionu drobiowego
6 kawałków kurczaka
1 puszka pomidorów, rozdrobnionych
1 szklanka groszku (mrożonego lub z puszki)

Sposób przygotowania:

Do brytfany lub garnka włóż kurczaka i dopraw go solą, pieprzem i przyprawą włoską. Na to połóż cebulę i czosnek i całość skrop oliwą. Całość dobrze wymieszaj. Włóż do piekarnika na 30 minut w temp ok. 210stopni - skórka. Po tym czasie kawałki mięsa polej płynem, który powstał podczas pieczenia, umieść na wierzchu pomidory oraz groszek. Całość podlej bulionem i pozostaw w piekarniku przez kolejne 30 minut. 

Całość u mnie podana była z domowej roboty frytkami i surówką z kapusty pekińskiej.

Polecam! Pyszny śródziemnomorski smak pomidorów. Pyszota!


Przepis bierze udział w akcji:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz